Cylinder z żeliwa

Zmiana w przepisach umożliwiająca prowadzenie jednośladu o mocy nieprzekraczającej piętnastu koni mechanicznych osobom posiadającym prawo jazdy kategorii B sprawiła, że na drogach pojawia się coraz więcej osób poruszających się różnego rodzaju skuterami. Pomimo tego, że skutery nie są zbyt zaawansowane technicznie, to mimo wszystko wymagają podstawowego serwisu w odpowiednim czasie, w innym przypadku nasz skuter bardzo szybko przestanie być zdatnym do użytku. Na szczęście na rynku dostępne są zestawy naprawcze.

Wymiana cylindra w skuterze

żeliwne cylindry do skuterówJedną z częściej pojawiających się awarii w skuterach jest awaria cylindra. Z racji tego, że cylinder stanowi sporą część jednostki napędowej, to brzmi to poważnie. Na szczęście jest to złudne, ponieważ wymiana cylindra jest bardzo prosta, nie trzeba do tego specjalnego wykształcenia mechanicznego. Wystarczy podstawowa wiedza o mechanice, kilka prostych narzędzi, które każdy z nas znajdzie w swoim garażu oraz internet, gdzie znajduje się mnóstwo poradników ułatwiających pracę. Pierwsze co należy zrobić to kupić zestaw naprawczy, najlepsze są żeliwne cylindry do skuterów, ponieważ żeliwo jest bardzo odporne na uszkodzenia mechaniczne, charakteryzuje się dużą odpornością na temperaturę i dobrze ją odprowadza, co sprawdza się bardzo dobrze, gdy skuter nie ma chłodzenia cieczą. W skład zestawu wchodzi cylinder, wszystkie niezbędne uszczelki, tłok wraz ze sworzniem umożliwiającym umocowanie go do korbowodu. Naprawę należy zacząć od demontażu starego cylindra, w tym celu warto ustawić skuter na specjalnym stojaku, który ułatwi nam pracę, ponieważ mamy wtedy pewność, że skuter się nam nie wywróci, więc możemy spokojnie pracować. Po zdjęciu zużytych części zakładamy nowy tłok razem z pierścieniami, następnie uszczelkę. Kolejnym etapem jest założenie nowego cylindra. Żeby ułatwić sobie tę czynność, możemy tłok posmarować olejem silnikowym. Po założeniu cylindra zakładamy kolejną uszczelkę, a następnie przykręcamy głowicę. Pozostaje nam tylko skręcenie wszystkie z odpowiednią siłą oraz wlanie nowego oleju silnikowego i śmiało możemy brać się za odpalanie.

Cały zestaw naprawczy, którego głównym elementem jest cylinder, możemy go zamówić przez internet lub wybrać się do stacjonarnego sklepu motoryzacyjnego i poprosić o zamówienie odpowiedniego zestawu z hurtowni. Cena całego kompletu uwarunkowana jest od modelu, zwykle nie jest to kwota większa niż pięćset złotych. Na cylinder oraz resztę elementów zestawu naprawczego dostajemy gwarancję, dzięki czemu możemy zwrócić cały komplet do sklepu, gdy będzie z nim coś nie tak.