Jak sprawnie prowadzić warsztat samochodowy?

 

Prowadzenie warsztatu samochodowego, podobnie jak własnej firmy to spore wyzwanie. Przede wszystkim trzeba znać się na mechanice, pojazdach i być stale zainteresowanym tematem. W swoim miejscu pracy należy mieć fachowców – specjalistów w swojej branży. Tylko w takim przypadku klient obdarzy nas pełnią zaufania i będziemy mogli liczyć na ciągłość zleceń, która pomoże utrzymać się na trudnym rynku. Pytanie jak usprawnić pracę swojego warsztatu samochodowego, na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę a czego zdecydowanie lepiej jest unikać.

Program do prowadzenia warsztatu to konieczność

dobry program do warsztatuPrzede wszystkim należy sobie uświadomić, że w dobie internetu i powszechnej informatyzacji nie ma takiej możliwości, aby warsztat czy jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo mogło funkcjonować bez specjalistycznego oprogramowania. Weźmy na przykład szpital. Czy ktoś z nas wyobraża sobie to, że przychodzi do lekarza, czy zjawia się w oddziale ratunkowym i ratownik czy pielęgniarka nie opisze naszego przypadku, aby skierować nas do odpowiedniego lekarza? To byłby czysty chaos. Jednak dzięki temu, że szpital posiada odpowiednie oprogramowanie a lekarz wpisuje diagnozę, przebieg choroby czy zalecenia pacjenci nie muszą biegać z teczkami zawierającymi dokumentację medyczną. Wszystko znajduje się w specjalnym programie. Podobnie sytuacja ma się w przypadku warsztatu samochodowego. Klienci jacy nas odwiedzają są różni. Jak również to z czym przybywają do zakładu nie jednego może zadziwić. Niejednokrotnie niezbędne okazują się kosztowne naprawy czy wymiany części. Wykonywane są wszelkiej maści naprawy przez zatrudnionych w firmie mechaników. Jeden jest lepszy, drugi gorszy dlatego też dobry program do warsztatu pomoże w razie wyniku jakichkolwiek nieporozumień zobaczyć kto przeprowadzał naprawę, jakie części były zamawiane. To może okazać się przydatne szczególnie w sytuacji, kiedy klient oskarża nas o zawyżanie cen czy wykonywanie dodatkowych prac tylko po to, aby więcej zapłacić.

Pracownik musiałby zapisywać w programie każdy ruch jaki wykonuje. Od godziny i daty przyjęcia samochodu na warsztat to wypisanie objawów problemu, propozycję sprawdzenia a w razie wzięcia samochodu na tunel czy podnośnik zweryfikowania czy coś jeszcze wymaga naprawy. Być może nie jest to komfortowa sytuacja dla samych pracowników, jednak patrząc na zainstalowanie programu dla warsztatu w sposób długoterminowy może przynieść spore oszczędności, na przykład czasu. Jeśli miesiąc temu ktoś w historii wpisał, że psuje się linka od sprzęgła można spodziewać się co uległo awarii.