Zalety zawiesia transportowego

Jeśli chcemy bezpiecznie przewieźć ładunek z miejsca A do miejsca B, musimy go odpowiednio zabezpieczyć. Wymaga tego po pierwsze polskie prawo, a po drugie tak nakazuje zdrowy rozsądek. Ładunek nie może przesuwać się na przyczepie, ponieważ zaburza to stateczność auta i jego prowadzenie staje się dużo trudniejsze. Obijający się o burty przyczepy ładunek nie tylko utrudnia prowadzenie auta, ale też podczas uderzania może się zniszczyć, a tego byśmy nie chcieli. Ładunek wieziony powinien dotrzeć na miejsce w stanie nienaruszonym.

Zabezpieczenie ładunku pasami

zawiesie pasowe pętloweOdpowiednie zabezpieczenie ładunku na przyczepie bez odpowiednich do tego narzędzi nie jest proste. Sprawia staje się prostsza, gdy do dyspozycji mamy zawiesie pasowe pętlowe. Są to pasy wykonane z bardzo wytrzymałego materiału, wytrzymujące przeciążenia do kilku ton. Zapewnia nam to podwójny materiał zszyty podwójny szwami, posiadającymi odpowiednie certyfikaty. Ich udźwig statyczny mieści się w granicach czterech ton. Jest to dość imponująca waga. Materiał użyty do produkcji jest nie tylko bardzo wytrzymały, ale też i nierozciągliwy. Pas po zdjęciu z przewożonego ładunku będzie tej samem długości co był przed założenie. Jest to bardzo dobra cecha, ponieważ podczas rozciągania się materiału ulega on znacznemu osłabieniu i może pęknąć w najmniej oczekiwanym momencie. Tutaj nie mamy tego problemu. Zawiesia pasowe dają nam stuprocentową pewność, że nasz ładunek będzie bezpieczny przez całą drogę. Bezpieczeństwo ładunku to bardzo ważna rzecz, ponieważ w przypadku przewożenia sprzętu elektronicznego możemy narazić się na straty kilkuset tysięcy złotych. Dzięki tym pasom tego unikamy. Wyróżniamy kilka rodzai zawiesi pasowych. Dzielą się one przede wszystkim ze względu na swoją długość. Najkrótsze z nich mają długość około pięciu metrów, zaś najdłuższe nawet i pięćdziesiąt metrów. Stosowane są przede wszystkim tam, gdzie ładunek jest delikatny, więc jego zabezpieczenie musi być na tyle mocne, by się nie przesuwał, ale jednocześnie nie możemy tak mocno ścisnąć ładunku, aby go nie zniszczyć.

Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, jak duże siły oddziałują na ładunek podczas transportu. Waga ładunku podczas jazdy z prędkością osiemdziesiąt na godzinę w przypadku gwałtownego hamowania zwiększa się nawet kilkunastokrotnie. Dlatego pasy, którymi spinamy ładunek do burt, powinny być najwyższej jakości. Wyżej opisane zawiesia możemy zakupić już za trzysta złotych za sztukę. Nie jest to duża kwota w porównaniu z kosztami, jakie musielibyśmy ponieść w przypadku zniszczenia ładunku.